Selecteer een pagina

Dag 2 Na een welverdiende nachtrust, hebben in het restaurant ons tegoed gedaan aan een ontbijt buffet. Tijdens het buffet aan de praat geraakt met 1 van de bedienden. Nadat we onze plannen hadden verteld, deed ze erg moeilijk omdat het in haar beleving een zeer zware tocht was. Na wat km te hebben gereden kwamen we aan op de parkeerplaats. Nu begon ons eerste avontuur in de bergen. Nadat we onze wandelspullen omgehangen hadden, zijn we vertrokken. Bij het begin van het wandelpad zagen we dat de top van de berg 9 km was. Dit was het doel, maar we wisten het nog niet zeker. Het begin ging gemakkelijk, we kwamen bij een mooi snelstromend riviertje aan. Na wat foto’s zijn we doorgelopen. Nu begon de echte wandeling pas. Wat ging dit pad steil omhoog, toen we dachten dat het niet steiler kon kwamen we van een koude kermis thuis. Maar na wat uren wandelen hebben we toch hetgeen behaald wat we wilden halen. Prachtig uitzicht daar. Alleen nu nog terug, en dat ging alleen maar naar beneden. Dit had wat invloed op onze voeten en benen. We hebben de auto gehaald. Na dit avontuur zijn we naar onze B&B gereden in Parson. Morgen hebben we een vrije dag aangezien het zondag is.

Dag 3 Gisteren (Zaterdag) aangekomen in Parson, zeer vriendelijk ontvangen door onze gastvrouw. Kregen te horen dat het ontbijt tussen 7 en 8 uur was. Moesten onze schoenen uitdoen en laten staan bij de deur. We waren behoorlijk moe, en moesten nog eten. De dichtstbijzijnde stad was 30 min rijden. Dus wij snel gedoucht en richting Golden gereden om te eten. Na een ontspannen nacht ging de wekker om 07:15 om te ontbijten (Zondag). De gastvrouw had een heerlijk ontbijt met een eitje gemaakt voor ons. Hierna zijn we naar onze kamer gegaan om een preek te lezen aangezien er geen wifi aanwezig was. In de middag hebben we een stuk gelopen naast de snelweg, onderweg heerlijk geluncht en toen weer terug. ‘S avonds hebben we onder het genot van wat water lekker een boekje gelezen en zijn daarna gaan slapen. Morgen gaan we Lake Louise bekijken.

Dag 4 Vandaag vroeg opgestaan omdat we vroeg bij Lake Louise moesten zijn omdat het een erg toeristische plek is. Om 07:30 zijn we vertrokken het was een 1 ½ uur rijden. We reden door berg passen en passeerde schitterende omgevingen. Wat een genot om naar buiten te kijken. Eenmaal op de plaats van bestemming zagen we al dat het gigantisch druk was, gelukkig hadden we nog een parkeerplaats. Het meer Lake Louise was vanaf de parkeerplaats al zichtbaar. Nadat we het meer bekeken, herinnerde Cees iets wat Maria had genoemd namelijk het tea house bij Lake Agnes. Het was wat zoeken maar we hebben het pad gevonden. Het pad was 4,5 km enkele reis. Het begin was natuurlijk redelijk vlak, maar helaas bleef dit niet zo. De wandeltocht was afzien er leek geen eind aan te komen. Gelukkig kwam er wel een eind aan. Wat een geweldig uitzicht daarboven. Geen verkeerde beslissing dit. Naar beneden was wel gemakkelijker maar nog steeds oppassen geblazen. Hierna hebben we wat boodschappen gedaan, hebben we nog Bow Lake bekeken en daar ook nog geluncht. Na dit alles zijn we doorgereden naar The Crossing onze overnachting. Morgen gaan we Peyto Lake bezoeken en parkway icefields aan doen. Groeten uit Canada van Cees en Jacob.